Data layer

« Back to Glossary Index

Data layer, čiže dátová vrstva, je virtuálny kontajner na webovej stránke, ktorý uchováva informácie o návštevníkoch a ich interakciách s webom. Tieto informácie môžu zahŕňať dáta o používateľovi, jeho správaní na stránke, transakciách, udalostiach a mnoho ďalšieho. Dátová vrstva slúži ako centrálny zdroj dát pre rôzne analytické a marketingové nástroje, ako napríklad Google Analytics alebo Google Tag Manager.

Tip:

Ak chcete efektívne merať a analyzovať správanie používateľov na vašej webovej stránke, implementujte dátovú vrstvu.

Prečo je data layer dôležitý?

Data layer je dôležitý, pretože:

  • zjednodušuje zber a správu dát.
  • zvyšuje presnosť a spoľahlivosť dát.
  • umožňuje flexibilné využitie dát pre rôzne účely.
  • zlepšuje efektivitu marketingových a analytických nástrojov.

Ako funguje data layer?

Dátová vrstva je implementovaná pomocou JavaScriptu a zvyčajne sa nachádza v kóde webovej stránky. Keď používateľ interaguje s webom, dáta o jeho správaní sa ukladajú do dátovej vrstvy. Tieto dáta môžu byť následne použité rôznymi nástrojmi na analýzu a marketing.

Príklady dát v data layer:

  • ID používateľa
  • Typ stránky
  • Názov produktu
  • Cena produktu
  • Dátum a čas návštevy
  • Udalosti (kliknutia, odoslanie formulára)

Dátová vrstva je dôležitým prvkom pre efektívnu analytiku a marketing na webe.

« Späť do slovníka