Cost per point

« Back to Glossary Index

Cost per Point (CPP) je ukazovateľ, ktorý vyjadruje náklady na dosiahnutie 1 % cieľového segmentu v rámci mediálnej kampane. Ide prakticky o cenu nákupu jedného ratingového bodu v rámci sledovanej cieľovej skupiny. Tieto body sú vyjadrením účinnosti a efektivity reklamnej stratégie.

Tip:

Pri plánovaní mediálnych kampaní sledujte CPP a porovnávajte ho s inými metrikami, aby ste zabezpečili efektívnosť vašich investícií.

Prečo je CPP dôležité?

CPP je dôležité, pretože:

  • ukazuje náklady na oslovenie cieľovej skupiny.
  • pomáha vyhodnotiť efektivitu a nákladovosť kampaní.
  • umožňuje porovnávať rôzne médiá a kampane.

Ako sa CPP vypočíta?

CPP sa vypočíta delením celkových nákladov na kampaň ratingom (dosahom v percentách).

Výhody CPP:

  • Jednoduchý a rýchly výpočet nákladov na kampaň.
  • Možnosť porovnávať cenovú efektívnosť rôznych médií.

Nevýhody CPP:

  • Nezaručuje skutočné oslovenie cieľovej skupiny.
  • Nezohľadňuje iné faktory, ako napríklad kvalitu reklamy alebo angažovanosť publika.

CPP je užitočným ukazovateľom pre plánovanie a vyhodnocovanie mediálnych kampaní, ale je dôležité ho interpretovať v kontexte s ďalšími metrikami.

« Späť do slovníka