Archetyp

« Back to Glossary Index

Archetyp je univerzálny model správania a myslenia, ktorý sa objavuje naprieč kultúrami a históriou. V marketingu slúžia archetypy ako silné symboly, ktoré pomáhajú budovať výraznú a emocionálne príťažlivú identitu značky. Umožňujú značke komunikovať so zákazníkmi na hlbšej úrovni, čím zvyšujú ich angažovanosť a lojálnosť.

Tip:

Vyberte si archetyp, ktorý najlepšie reprezentuje vašu značku a využite ho vo vašej marketingovej komunikácii.

Prečo sú archetypy v marketingu dôležité?

Archetypy sú v marketingu dôležité, pretože:

  • pomáhajú vytvoriť silnú a zapamätateľnú identitu značky.
  • oslovujú zákazníkov na emocionálnej úrovni.
  • budujú dôveru a lojálnosť k značke.
  • zlepšujú komunikáciu a marketingové kampane.

12 hlavných archetypov v marketingu:

  1. Tvorca: Inšpiruje k tvorivosti a inováciám.
  2. Vládca: Reprezentuje moc, kontrolu a zodpovednosť.
  3. Opatrovateľ: Zameriava sa na starostlivosť a bezpečnosť.
  4. Chlap od vedľa: Predstavuje obyčajnosť a autentickosť.
  5. Klaun: Prináša zábavu a radosť.
  6. Milenec: Zameriava sa na zmyselnosť, krásu a lásku.
  7. Hrdina: Je odvážny a ambiciózny, bojuje za spravodlivosť.
  8. Kúzelník: Transformuje a inovatívne mení svet.
  9. Rebel: Porušuje pravidlá a bojuje za slobodu.
  10. Objaviteľ: Túži po dobrodružstve a objavovaní.
  11. Mudrc: Hľadá pravdu a porozumenie.
  12. Nevinný: Je optimistický a dôverčivý.

Každý archetyp má svoje vlastnosti a hodnoty, ktoré môžu byť využité na vytvorenie silnej a príťažlivej značky.

« Späť do slovníka