Analýza kľúčových slov je proces pri ktorom sa zisťuje aké slová a frázy ľudia používajú pri vyhľadávaní informácií na internete. Cieľom je identifikovať relevantné kľúčové slová ktoré pomôžu prilákať na web správnych návštevníkov teda tých ktorí sa zaujímajú o vaše produkty alebo služby
Analýza kľúčových slov zahŕňa:
identifikáciu relevantných kľúčových slov a fráz analýzu objemu vyhľadávania (koľko ľudí dané slovo alebo frázu mesačne vyhľadáva) analýzu konkurencie (aká silná je konkurencia na dané kľúčové slovo) kategorizáciu kľúčových slov (rozdelenie kľúčových slov do kategórií a podkategórií napr podľa farby produktu lokality cieľovej skupiny)
Tip:
Na analýzu kľúčových slov môžete využiť rôzne nástroje napríklad Google Keyword Planner Ahrefs SEMrush
Prečo je analýza kľúčových slov dôležitá?
Analýza kľúčových slov vám pomôže:
prilákať na váš web viac relevantných návštevníkov zlepšiť pozície vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch (SEO) zvýšiť konverzný pomer (pomer návštevníkov ktorí vykonajú na webe požadovanú akciu napríklad nákup) lepšie cieliť vaše marketingové kampane (PPC) získať nápady na tvorbu nového obsahu odhaliť nové trhové príležitosti
Ako využiť analýzu kľúčových slov?
Výsledky analýzy kľúčových slov môžete využiť na:
optimalizáciu webovej stránky pre vyhľadávače (SEO) prispôsobenie štruktúry a obsahu webu tvorbu relevantného obsahu blogové články popisy produktov landing pages plánovanie PPC kampaní výber správnych kľúčových slov pre reklamy identifikáciu nových trhových príležitostí rozšírenie ponuky tovarov a služieb
« Späť do slovníka