Webová analytika je proces sledovania, merania a vyhodnocovania používania webových stránok. Webová analytika zahŕňa zisťovanie zdrojov návštevnosti, analýzu správania návštevníkov na stránke a sledovanie ich interakcií. Zisťuje sa napríklad, odkiaľ návštevníci prichádzajú, aké stránky si prezerajú, ako dlho sa na nich zdržia a aké akcie na nich vykonávajú (napríklad kliknutia, formuláre, nákupy).
Tieto údaje pomáhajú pri rozhodovaní o tom, ako zlepšiť webovú stránku, zefektívniť jej obsah a funkcionalitu, a ako lepšie cieliť marketingové aktivity.
Tip: Na webovú analytiku môžete využiť nástroje ako Google Analytics, ktoré vám poskytnú detailné informácie o návštevnosti a správaní sa používateľov na vašom webe.
Ako analytika pomáha vášmu biznisu?
Webová analytika vám poskytuje cenné informácie o vašich zákazníkoch a ich správaní, čo vám umožňuje optimalizovať webovú stránku a marketingové kampane.
Aké nástroje na webovú analytiku sú k dispozícii?
Existuje široká škála nástrojov na webovú analytiku, od bezplatných platforiem ako Google Analytics až po pokročilé analytické nástroje.
« Späť do slovníka